Château de Franconville, Val-d'Oise, France 2010.8.3

My first and only exploration in France,
was an abandoned hospital/village in Franconville, Val-d'Oise, north-east from Paris.
I actually didn't know that the site was a small village, not just a hospital.
As I googled "Château de Franconville", there is a wiki page in French, and other websites in French.
But there was no English ones so I don't have much information on this site.

フランスで最初で最後の廃墟は、
パリ北東にあるヴァル=ドワーズ県、フランコンヴィルの廃病院/村でした。
/村と書きましたが、実は今まで病院だけでなく小さな集落?でもあったようで知りませんでした。
名前を検索するとフランス語でのwikiページもあり、他にもフランス語ではいくつかヒットしますが、
英語のページがないので結局情報はあまりありません。


Some of the surrounding sites are still in use or on constructions,
as I remember seeing some people working there.
The building above with the sign "Danger!" was the only one I could explore.

周りで人や駐車してる車を見たので、いくつかの建物はまだつかわれているか、解体/建設中だったとおもいます。
上のDanger!という注意書きがある建物だけ中にはいることが出来ました。

The ground floor was completely blocked.
So I had to sneak inside through the window of the first floor.
As trying, I've met some local kids also trying.
They couldn't speak English, but as we had the same purpose,
we helped each other to go inside through the first floor window.

一階は窓やドアが完全にブロックされていたので、
二階の窓からしか中に入ることが出来ませんでした。
入れる場所を探している時に、同じく中に入ろうとしてる若者たちに遭遇。
彼らは英語が話せませんでしたが、目的は同じでしたので、
一緒に窓から中へ入ることに成功しました。
 
We've met again inside.
kids were just having fun at the first floor, where it is totally dark as the windows are blocked.

As there was no one else inside, I could explore as much as I want!
(I heard kids' scream from downstairs from time to time though)

若者たちは完全に真っ暗な一階で肝試しをしているようでした。
他には誰もいないので私は二階で思う存分廃墟を楽しめました!
たまに一階から若者たちの叫び声は聞こえましたが…



 



Some photos below is from the first floor.
I didn't explore much as it was too dark.

一階で撮った写真は↓です。
真っ暗だったのであまり探検できませんでした。





 The photos below are surrounding site.
I couldn't find the way in for the building in the first photo.
I'm not sure but the photo in wiki might be this building.

↓の写真は周りの建物です。
最初の写真の建物は侵入方法が見つからず諦めました。
wikiにある写真はこの建物でないかな?と思いました。





 There was an abandoned station and railway near there.

近くに廃駅と線路がありました。

 
There was nothing else but corn fields.

My urbex friend told me that there was a famous abandoned flour factory in France.
So I might try explore other sites in France!

廃墟知り合いがフランスに有名な小麦粉工場の廃墟があると教えて下さったので、
フランスでもう一度廃墟巡りに行きたいです!

No comments:

Post a Comment