ホテル花仁 / Hotel Hanajin

Visited: September 2015 
Location: 岩手県花巻市 / Iwate, Japan

This abandoned hotel is located in a hot spring town called Dai-Onsen in Hanamaki. On the bus trip from Hanamaki station, we passed another hot spring town called Hanamaki-Onsen, which seemed quite popular with lots of tourists. 

On the contrary, Dai-Onsen looked deserted, not as flourishing as Hanamaki-Onsen. An abandoned Hotel Hanajin stands at the entrance of the less-popular hot spring town, which gave it more dreary feeling.

ホテル花仁という廃ホテルは、花巻の台温泉にあります。花巻駅からバスで向かう道中に花巻温泉があり、バスの乗客は全員花巻温泉で下車していました。終点の台温泉で下車したのは私一人...。

連休だったこともあり、花巻温泉は旅行客がたくさんいて栄えているようでしたが、台温泉は寂れた温泉街という印象が強かったです。(もしかしたら花巻温泉で予約取れなかった人が泊まる街なのかも?)  台温泉のバス停を降りた目の前、温泉街の入り口にこの廃墟があります。



































I can't believe they left this! There was even a tax notice... / 納税通知書?まで残されていました


"Looking for Miracles"(1989), a Canadian film, which looked so B movie / 超B級臭のある映画のビデオ 後から調べたら89年カナダ映画でした




No comments:

Post a Comment