Hotel Hanajin / ホテル花仁, Iwate, Japan 2015.9.22

Hotel Hanajin / ホテル花仁

This abandoned hotel is in a hot spring town called Dai-Onsen in Hanamaki.
I took a bus from Hanamaki station, and we passed another hot spring town called Hanamaki-Onsen, which seemed quite popular with lots of travelers.
However, Dai-Onsen seemed less popolar with fewer people...
Hotel Hanajin is located in the entrance of Dai-Onsen, which makes this town look more deserted...

ホテル花仁という廃ホテルは、花巻の台温泉にあります。
花巻駅からバスで移動しましたが、台温泉が終点、その前に花巻温泉があり、
すべての旅行客は花巻温泉で下車していました。
台温泉で下りたのは私だけでした、、、
花巻温泉は連休ということもあり旅行客がたくさんいたようですが、
台温泉は本当に寂れた温泉街という印象が強かったです。
(花巻温泉で予約取れなかった人が泊まる街なのかも?)       
台温泉のバスを降りた目の前、温泉街の入り口にこの廃墟があります。















I can't believe they left this! There was even a tax notice... / 納税通知書?まで残されていました

"Looking for Miracles"(1989), a Canadian film, which looked so B movie / 超B級臭のある映画のビデオ 後から調べたら89年カナダ映画でした




No comments:

Post a Comment