Soviet Military Base in Milovice / ミロヴィツェのソ連軍地基地

Visited: August 2010

The first military base was built by the Austro-Hungarian Army in 1904. During the German occupation of Czechoslovakia, the base was used by the German to produce propaganda film and shoot fake footage from the Eastern Front.

In 1968, the base became under Soviet control during the Warsaw Pact invasion of Czechoslovakia. They built a huge airport and accommodation for about 100,000 soldiers and their relatives. The base was abandoned in 1995 and it became "Soviet Ghost Town".

最初の軍事基地はオーストリア=ハンガリー帝国軍によって1904年に建てられました。ナチス・ドイツによるチェコスロバキア解体時には、ドイツ軍のプロパガンダ映像作成に使用され、東部戦線の偽映像がここで撮影されました。

1968年、ワルシャワ条約機構軍のチェコスロバキア侵攻時、Milovice基地はソ連軍の支配下になりました。ソ連軍は巨大な空港や約10万人の兵士とその家族の住居を増設しました。1995年に軍隊が基地を去り、Miloviceは「ソ連のゴーストタウン」と呼ばれるようになりました。





























No comments:

Post a Comment